Gemeenteraad 3 april

Op 11 april 2017, over deze onderwerpen: Goed bestuur, Jeugd, Mobiliteit en openbare werken

De N-VA-fractie informeerde naar de planning om de schoolomgeving in Kinrooi verkeersveiliger te maken. Hierbij benadrukte ze de bezorgdheid omtrent de situatie vandaag de dag bij het oprijden van de Kloosterstraat. Dit leidt tot een onveilige situatie voor de fietsende schoolkinderen.

De eerste 30m is parkeren toegestaan ten voordele van de lokale handelaar, daarna volgt een parkeerverbod. Maar wat we vaststellen (en waarover we ook enkele opmerkingen van bezorgde burgers hebben gekregen) is dat dit parkeerverbod hardnekkig met de voeten wordt getreden. En dit door de bewoners van de woningen van Ons Dak ter hoogte van dit parkeerverbod. Bovendien wordt de strook van 30m ook misbruikt door deze.

De oplossing voor ons is eenvoudig. De bewoners van de woningen sensibiliseren om de ondergrondse garage die zij ter beschikking hebben te gebruiken. En enkel tijdelijk parkeren, bv. van een half uur, toe te staan waar nu onbeperkt parkeren is toegestaan.

Op deze manier willen we een vlotte verkeersdoorstroming op de Kloosterstraat en nog belangrijker een veilige schoolomgeving.