Gemeenteraad februari

Op 18 februari 2018

Onze fractie had enkele tussenkomsten in de varia-ronde:

• De overlastproblematiek rond het buurthuis Zielderveld-Natterveld. Er zijn ons hierover klachten ter oren gekomen. We hebben gepolst of deze klachten bekend zijn bij het gemeentebestuur en politie. We hebben gevraagd dat dit nauw opgevolgd wordt.

• De ‘kinderopvang’bus leidt in Molenbeersel tot verkeersonveilige situaties ter hoogte van de school. We hebben gevraagd naar een oplossing zowel in de huidige verkeerscontext als in de nieuwe plannen voor heraanleg van de schoolomgeving.

• Kinrooi heeft geen klachtenprocedure uitgewerkt terwijl dit wettelijk wel verplicht is. Hierdoor weten de inwoners vaak niet waar ze terecht kunnen met hun klachten (over de werking van de dienst). We hebben gevraagd om zich in regel te stellen, dit maakt het ook mogelijk om de dienstverlening te verbeteren. Bovendien hebben we gevraagd om ook het meldingssysteem (bv. omgewaaide boom of beschadigd wegdek) te updaten en we schoven hierin het systeem dat Merelbeke hanteert naar voren. Zo kunnen burgers op een transparante manier zien welke melding al gedaan is en hoe deze is afgehandeld.