Site ‘de Steenberg’ blijft een doorn in het oog

Op 4 september 2023

Wie herinnert er zich het project KinJoy nog? Het prestigieuze gezondheidspark uit het verkiezingsprogramma 2012 van CD&V hield in dat gezondheids- en energievakanties aangeboden werden ter revalidatie van personen die uit het ziekenhuis kwamen.

In 2014 moest burgemeester Brouns toegeven dat de rendementsanalyse na veel studiewerk en kosten negatief was. Daarmee draaide een belangrijke verkiezingsbelofte van CD&V op niets uit.

Vanaf dat moment moest men het geweer van schouder veranderen en werd de grond in 2017 te koop aangeboden met oog op het ontwikkelen van een hotel. Hiervoor was er destijds slechts 1 kandidaat-koper voor een bedrag van 100.000 euro. Na de toewijzing ervan werd geen enkele deadline gehaald waardoor het huidige gebouw er verwaarloosd bij bleef liggen.

Een hotel op deze locatie is dus een uitvloeisel van hun initiële project KinJoy.

Als we dan nu huidig burgemeester Wim Rutten horen schiet er niets van ambitie meer over. CD&V wil wachten met de ontwikkeling van De Steenberg totdat het nieuwe vakantiepark op de site van de camping aan de overkant is gerealiseerd en dan kan De Steenberg 'bijvoorbeeld als speeltuintje ingericht worden’.

We vragen meer ambitie van het gemeentebestuur op één van de meest aantrekkelijke locaties van de Maasplassen. We vragen dan ook om hun standpunt te heroverwegen en de projectzone opnieuw in de markt te zetten zonder de verplichting dat hier een hotel moet komen. Een nieuw leuk restaurant, brasserie of beachbar op deze locatie is toch ook tof?